Jednotky
Vlci a víly z 1. levelu jsou průměr. Víly mají vlastnost nepřítel nevrací úder, ale jinak jsou slabé. Vlci útočí 2×. Tygři jsou silní, ale na golemy nemají. Elfové jsou jedinou střeleckou jednotkou v Přírodě ( pokud nepočítáme ohnivé elementály a trifidi), ač střílí 2× ,balisti i medúzy střílí podle mě lépe. Elfové mají proti tygrům nevýhodu v podmínce stavby. Gryfové i jednorožci jsou průměrné jednotky. Gryfové jsou letecká jednotka, která vždy vrací úder a mají nízkou útočnou a obranou sílu. Jednorožci jsou o něco slabší, ale mají větší týdenní rekrut. Fénixové jsou oproti konkurenci slabší, ale mají vlastnost vzkříšení. Draci jsou silní, ale slabým jednotkám dává stejně škody jako silným, což je nevýhoda oproti střelcům.
Magie
Magie Přírody je založena přivolávání nestvůr, což se hodí při dobývání nepřátelského hradu (pokud to není Život s kušníky, balisty a mnichy na věžích). Ostatní kouzla také nejsou k zahození, jedno z nejlepších kouzel magie Přírody: dračí síla se hodí na přivolané jednotky, které pak letí za hradby, vymlátí co je za nimi a bitva je beze ztrát.
Ostatní
Hrad Příroda má velkou výhodu v Bráně nestvůr, kde je možné rekrutovat jednotky. Například 1 kudlanku týdně (v H4 bez datadisků byl týdenní rekrut 2 kudlanky). Bojoví hrdinové Přírody jsou velmi dobří střelci a bojovníci.
Celkově
Hrad Příroda má průměrné jednotky. Příroda je spíše univerzální hrad. Hodně se hodí na začátku díky možnosti postavit brzo budovu s jednotkou 4. úrovně.
Autor: case
Skřítek |
Vlk | Bílý tygr |
Elf |
Gryf |
Jednorožec |
Pohádkový drak |
Fénix |